#5 – ALL THOSE BEAUTIFUL BOYZ
von White on White, Berlin/Malmö | Performance
Vergesst innere Werte! Nicht Verhalten oder Leistung garantieren Anerkennung und Erfolg, sondern einzig das Aussehen – die Oberfläche – behaupten White on White. In ALL THOSE BEAUTIFUL BOYZ geht es um das Verhältnis von Sehen und Begehren. Das Performanceduo entwirft hierfür die Vision einer utopischen chirurgischen Kunst, die kulturelle und soziale Spuren in unseren Gesichtern verwischen kann. Und analysiert wie Rassismus und Klassendiskriminierung heutzutage entlang zeitgenössischer Schönheitskonzepte ausgetragen werden. Praxiserprobt am eigenen Leib präsentieren sie dazu ihre theoriegesättigten Körper als Anschauungsmaterial.
Mit einer Kreuzung aus choreographischen und diskursiven Techniken spielt das Duo mit „Projektionen“. Projektion als Annahme von dem, was als Substanz hinter der sichtbaren Oberfläche des Gegenübers liegt und Projektion als Präsentation von virtuell produzierten Oberflächen/Bildern die Realitätsstatus einfordern. Mit Videotricks, Charme und Finesse präsentieren White on White Bilder von sich, die abwesend/on screen vollkommen da und anwesend/on stage wie in einer anderen Welt sind. Inwiefern wird der leibhaftige Körper auf der Bühne immer schon zum Bild?
Aufführungsdauer: zirka 165 Minuten
/// auf Englisch ///
White on White ist die künstlerische Beziehung zwischen Iggy Lond Malmborg (Malmö) und Johannes Maria Schmit (Berlin). Erklärtes Ziel des Duos ist es den Identifikationsprozess zwischen weißem Performer und weißem Publikum zu untersuchen | zu kritisieren | zu affirmieren.
White on White in Koproduktion mit Südpol, Luzern, Inkonst, Malmö, Theaterdiscounter Berlin und Hitparaden, Kopenhagen
Diese Veranstaltung wird ermöglicht durch das NATIONALE PERFORMANCE NETZ im Rahmen der Gastspielförderung Theater aus Mitteln der Beauftragten der Bundesregierung für Kultur und Medien sowie der Kultur- und Kunstministerien der Länder.
Forget inner values ! Not effort or behavior are the guarantors of social reward and success, but only the outer appearance! or as White on White would put it – the visible surface. Following these logics, the performance duo sketches the vision of an utopian surgical art, that is able to erase cultural and social marks from our faces within seconds, according to context and situation – but whilst our digital profiles seem to comply to body modifications in one click, the human face still proves to be a solid and difficult, sometimes bloody unit.
In this framework, ALL THOSE BEAUTIFUL BOYZ attempts to analyze how european racist concepts have dissolved into contemporary concepts of beauty and are since being violently applied in „all-white”, socially segregated settings, such as for instance the cultural field in Sweden or Germany. In order to so, WHITE ON WHITE sensualizes the relation between seeing and desiring: offering the duo’s bodies – the bodies of european cultural workers – as visible proof of an obvious, unconscious strive for Whiteness.
Crossing discursive and choreographical techniques, ALL THOSE BEAUTIFUL BOYZ works foremost with „projections”, in the very concrete as well as the very abstract sense of the word. With optical illusions and some sweet video stunts, with charme and finesse. WHITE ON WHITE puts up the simple question: in how far the screen in the center of the stage does display all essential information of a subject projected? And in how far the body of the performer on stage is ever more than its own virtual image?
Duration: approx. 165 minutes
/// in English ///
White on White is the artistic relationship between Iggy Lond Malmborg (Malmö) and Johannes Maria Schmit (Berlin). The aim of the duo and the series of the same name is to investigate | criticize | affirm the identificatory process between WHITE audiences and WHITE performers on stage. White on White devotes itself with passion to the sight of the standard on European stages. In alternative to the concept of representation called multiculturalism, the series of the same name meets the question of appropriation/colonization of the so-called stranger with a radically discrete gesture: White on White devotes itself to WHITENESS.
White on White in coproduction with Südpol, Luzern, Inkonst, Malmö, Theaterdiscounter Berlin und Hitparaden, Kopenhagen